Wednesday, October 21, 2009

Orang asing

Salam sejahtera,

Berlalulah sudah bulan syawal yang disambut secara sederhana tetapi meriah.Tamatlah sudah acara rumah terbuka yang kebiasaan nya dianjurkan oleh saudara mara dan sahabat.Saya pun tak ketinggalan memenuhi setiap jemputan rumah terbuka sahabat sahabat yang diadakan kebiasaan pada hari sabtu atau ahad,ada rumah yang terpaksa diketepikan atas faktor kesuntukan masa atau anak meragam kerana penat.

banyaklah rumah yang saya kunjungi tak kiralah rumah teres ker,banglo,semi D mahu pun apartment ataupun kondo.Satu yang menarik perhatian saya apabila berkunjung kekondo atau apartment biasanya kita akan diminta oleh pengawal keselamatan untuk mengambil pas keselamatan sebelum memasuki premis.Rata rata menurut permerhatian saya boleh dikatakan hampir 95 % pengawal keselamatan ini terdiri daripada orang asing yang sudah pasti bukan berasal dari negara kita.Sejenak saya terfikir secara tak langsung keselamatan diri serta harta benda kita terletak kepada orang asing ini yang kita tak tahu latar belakang mereka.

saya bukanlah anti orang asing,tak dinafikan kita masih memerlukan tenaga tenaga asing ini dibeberapa sektor tetapi pada pandangan saya bukan untuk sektor yang melibatkan keselamatan harta benda kita dan juga keselamatan keluarga kita.Harapan saya agar kerajaan dapat mengambil tindakan yang sewajarnya bagi mengatasi perkara ini.

Salam.

No comments:

Post a Comment